Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σχολική βία: μια μορφή μαγκιάς;

Το φαινόμενο της σχολικής βίας ή bullying, όπως είναι γνωστός ο όρος στη διεθνή βιβλιογραφία, υπήρχε ανέκαθεν στις σχολικές κοινότητες. Ωστόσο σήμερα έχει αρχίσει να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις. Είναι μεγάλος ο αριθμός των παιδιών που παραπονιούνται ότι έχουν κατά καιρούς πέσει θύματα άλλων παιδιών. Και συνήθως το εξωτερικεύουν σε μεγαλύτερες ηλικίες και όχι όντας ακόμα μαθητές. Τότε είναι που εκφράζουν τη δύσκολη ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκονταν και τις δικές τους εμπειρίες ως θύματα εκφοβισμού από συμμαθητές.
Οι πιο συχνές μορφές του σχολικού εκφοβισμού που παρατηρούνται ανάμεσα σε παιδιά σχολικής ηλικίας είναι 1. η σωματική επίθεση με σπρωξίματα, κλωτσιές, 2. η συναισθηματική επίθεση με εκβιασμούς, απομονώσεις, καταστροφή των προσωπικών του αντικειμένων, 3. λεκτική επίθεση με σαρκασμό, βρίσιμο, ειρωνεία, ρατσιστικά σχόλια και 4. ηλεκτρονικός εκφοβισμός με ανεπιθύμητα σχόλια μέσω διαδικτύου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό ή και με τη χρήση κάμερας.
Φυσικά οι συνέπειες ενός τέτοιου φαινομένου μπορούν να είναι τραγικές. Πολλά παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού μπορεί να γίνουν επιθετικά ώστε και τα ίδια να θυματοποιούν με τη σειρά τους άλλα παιδιά ή τα αδέρφια τους προκειμένου να εξωτερικεύσουν το θυμό τους ή να εκδικηθούν. Άλλωστε είναι γνωστό ότι «η βία γεννά τη βία». Και δυστυχώς η βία αυτή εξαπλώνεται και σε ολόκληρο το κοινωνικό περιβάλλον, από το χώρο του ποδοσφαίρου που πολλές φορές μετατρέπεται σε ρωμαϊκή αρένα ως τα σημερινά γεγονότα καταστροφής δημοσίων ιστορικών κτιρίων και ιδιωτικών περιουσιών.
Για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να μεριμνήσει η πολιτεία με ενημερώσεις και σεμινάρια. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η βία δεν είναι μια μορφή μαγκιάς, αλλά αντιθέτως φανερώνει αδυναμία και κάλυψη προσωπικών αρνητικών βιωμάτων.
Μπορεί τα παιδιά να μην κουβαλούν στη σάκα τους όπλα, όπως σε άλλες χώρες. Έρχονται όμως ίσως σε επαφή με τη βία από πολύ νωρίς. Μπούληδες, βέβαια, υπήρχαν πάντα στα σχολεία. Μήπως ωστόσο με αυτούς θα μάθουν τα παιδιά πώς να αντιμετωπίζουν τους «σκληρούς» που θα συναντήσουν στην ενήλικη ζωή τους; Ή μήπως όχι;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΑΟΡΙΣΤΩΝ Β΄ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ἔστην: ἔβην, ἔγνων, ἔδραν, ἔφυν, ἐρρύην

Ορισμένα ρήματα της α΄ συζυγίας (ρήματα σε -ω) σχηματίζουν τον αόριστο β΄ κατά τα ρήματα σε  -μι  και κλίνονται όπως ο αόριστος  ἔστην . Τα ρήματα αυτά είναι τα εξής: Ενεστώτας Αόριστος β΄ ἁλίσκομαι βαίνω γηράσκω γιγνώσκω (ἀπο)διδράσκω δύομαι ζήω,-ῶ ῥέω φθάνω φύομαι ἑάλων / ἥλων ἔβην ἐγήραν ἔγνων (ἀπ)έδραν ἔδυν ἐβίων ἐρρύην ἔφθην ἔφυν Παραδείγματα:  βαίνω   Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή ἔβην ἔβης ἔβη ἔβημεν ἔβητε ἔβησαν βῶ βῇς βῇ βῶμεν βῆτε βῶσι(ν) βαίην βαίης βαίη βαίημεν / βαῖμεν βαίητε / βαῖτε βαίησαν / βαῖεν βῆθι βήτω - βῆτε βάντων / βήτωσαν βῆναι βὰς βᾶσα βὰν γιγνώσκω   Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή ἔγνων ἔγνως ἔγνω...

Σύμπτυξη δευτερεύουσας πρότασης σε μετοχή

Ουσιαστικά πρόκειται για την αντίστροφη πορεία της ανάλυσης της μετοχής σε πρόταση. Γενικά , κατά τη σύμπτυξη μίας δευτερεύουσας πρότασης σε μετοχή , ανεξαρτήτως είδους, παρατηρούνται οι εξής μεταβολές : 1. Φεύγει ο σύνδεσμος εισαγωγής της δευτερεύουσας πρότασης. 2. Το ρήμα της δευτερεύουσας πρότασης μετατρέπεται σε μετοχή στον ίδιο χρόνο του ρήματος. 3. Αν η δευτερεύουσα πρόταση εκφέρεται με δυνητική έγκλιση, τότε η μετοχή θα είναι και αυτή δυνητική. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ A.     Το υποκείμενο του ρήματος γίνεται υποκείμενο της μετοχής. Διακρίνονται δύο περιπτώσεις : ·          Η μετοχή και το υποκείμενό της τίθενται σε ονομαστική , όταν το υποκείμενο του ρήματος εξάρτησης και το υποκείμενο της δευτερεύουσας πρότασης είναι το ίδιο. π.χ. Ἡμεῖς ὁρῶμεν ὅτι ἐσμὲν δυνατοὶ = Ἡμεῖς ὁρῶμεν ὄντες δυνατοί. ·          Η μετοχή και το υποκείμενό της τίθενται σε πλάγια πτώση ( ΓΕΝ-ΔΟΤ-Α...

Συνηρημένα ρήματα (κλίση, θεωρία, ασκήσεις)

ΣΥΝΗΡΗΜΕΝΑ ΡΗΜΑΤΑ ΣΕ -αω Στα συνηρημένα ρήματα της αʹ τάξης  (-άω)  στον ενεστώτα και τον παρατατικό γίνονται οι ακόλουθες συναιρέσεις:  ᾰ + ε, η → ᾱ ᾰ + ει, ῃ → ᾳ ᾰ + ο, ω, ου → ω ᾰ + οι → ῳ τιμάω , -ῶ Ενεργητική Φωνή τιμάω , -ῶ Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή Ενεστώτας τιμῶ τιμᾷς τιμᾷ τιμῶμεν τιμᾶτε τιμῶσιν τιμῶ τιμᾷς τιμᾷ τιμῶμεν τιμᾶτε τιμῶσιν τιμῷμι/-ῴην τιμῷς/-ῴης τιμῷ/-ῴη τιμῷμεν τιμῷτε τιμῷεν τίμα τιμάτω τιμᾶτε τιμώντων/τιμάτωσαν τιμᾶν τιμῶν τιμῶσα τιμῶν Παρατατικός ἐτίμων ἐτίμας ἐτίμα ἐτιμῶμεν ἐτιμᾶτε ἐτίμων Μέλλοντας τιμήσω   Αόριστος ἐτίμησα  Παρακείμενος τετίμηκα  Υπερσυντέλικος ἐτετιμήκειν   Μέση Φωνή τιμάομαι,-ῶμαι Οριστι...