Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όπου δεν πίπτει ράβδος;



Ο Πλάτωνας έγραφε στην πολιτεία πως οι άνθρωποι γίνονται σώφρονες με την πειθώ και τη βία. Όπου δεν πίπτει, λόγος πίπτει ράβδος…
Και πράγματι έτσι είναι.
Ωστόσο πριν τη ράβδο, πρέπει πάντα να προηγείται ο λόγος. Όταν όμως ο λόγος αποτυγχάνει έρχεται η ράβδος. Τις σκοτεινές περιόδους του Μεσαίωνα αλλά και κατά τα Ρωμαϊκά χρόνια ωστόσο δεν είχαμε ούτε λόγο, ούτε ράβδο αλλά σπαθί. Όμως έτσι ο εγκληματίας έχανε την ευκαιρία να μετανοήσει και να αλλάξει τρόπο ζωής μέσα από το σωφρονισμό.
Έτσι οι νόμοι του Χαμουραμπί έδωσαν τη θέση τους στη στέρηση της ελευθερίας, τη φυλακή όπως λέμε. Μέσω της φυλάκισης δινόταν οι ευκαιρία στους εγκληματίες να επανενταχθούν στην κοινωνία. Σιγά-σιγά η θανατική ποινή καταργήθηκε στις περισσότερες χώρες. Και το ερώτημα είναι: Είναι πράγματι ένα είδος ποινής και παραδειγματισμού η θανατική ποινή ή κάτι απάνθρωπο;
Νομίζω είναι και τα δυο. Η θανάτωση στερεί το δικαίωμα στη ζωή αλλά από την άλλη λειτουργεί ως μέσο παραδειγματισμού για την υπόλοιπη κοινωνία. Και προφανώς είναι η λύση ώστε να απαλλαγεί η κοινωνία από ιδιαίτερα αρρωστημένες περιπτώσεις εγκληματιών.
Υπάρχουν άτομα όπως ο Τζέφρυ Ντάμνερ που είναι αδύνατον να σωφρονιστούν. Ποιος ήταν ο Ντάμνερ όμως; Ένας Αμερικάνος σίριαλ κίλερ και νεκρόφιλος που αφού σκότωνε τα θύματά του, τα έκοβε και συνουσιαζόταν με μέλη τους!!!!! Φυσικά η φυλακή δεν ήταν δυνατόν να βοηθήσει ένα τόσο άρρωστο άτομο και τελικά δολοφονήθηκε από συγκρατουμένους του αφού ήταν αδύνατον να γίνει δεκτός από τον άγραφο νόμο των φυλακών… Μια ανάλογη περίπτωση είναι ο δράκος της Ξάνθης που συγκλόνισε πρόσφατα όλη την ελληνική κοινωνία. Και το ερώτημα της κοινωνίας είναι: φυλακή ή θανατική ποινή;
Κι όμως. Σε τέτοιες περιπτώσεις η θανατική ποινή είναι πιο ανθρώπινη από τη φυλάκιση, αφού φυλακίζοντας τέτοια άτομα τα καταδικάζεις σε βέβαιο θάνατο. Και μάλιστα πολύ χειρότερο. Όμως ποιο είναι το πρέπον όσον αφορά τον τρόπο τιμωρίας τέτοιων ατόμων;
Ο Πλάτωνας μας είπε τι γίνεται όπου δεν πίπτει λόγος. Δε μας είπε όμως τι γίνεται όπου δεν πίπτει ράβδος…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΑΟΡΙΣΤΩΝ Β΄ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ἔστην: ἔβην, ἔγνων, ἔδραν, ἔφυν, ἐρρύην

Ορισμένα ρήματα της α΄ συζυγίας (ρήματα σε -ω) σχηματίζουν τον αόριστο β΄ κατά τα ρήματα σε  -μι  και κλίνονται όπως ο αόριστος  ἔστην . Τα ρήματα αυτά είναι τα εξής: Ενεστώτας Αόριστος β΄ ἁλίσκομαι βαίνω γηράσκω γιγνώσκω (ἀπο)διδράσκω δύομαι ζήω,-ῶ ῥέω φθάνω φύομαι ἑάλων / ἥλων ἔβην ἐγήραν ἔγνων (ἀπ)έδραν ἔδυν ἐβίων ἐρρύην ἔφθην ἔφυν Παραδείγματα:  βαίνω   Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή ἔβην ἔβης ἔβη ἔβημεν ἔβητε ἔβησαν βῶ βῇς βῇ βῶμεν βῆτε βῶσι(ν) βαίην βαίης βαίη βαίημεν / βαῖμεν βαίητε / βαῖτε βαίησαν / βαῖεν βῆθι βήτω - βῆτε βάντων / βήτωσαν βῆναι βὰς βᾶσα βὰν γιγνώσκω   Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή ἔγνων ἔγνως ἔγνω...

Σύμπτυξη δευτερεύουσας πρότασης σε μετοχή

Ουσιαστικά πρόκειται για την αντίστροφη πορεία της ανάλυσης της μετοχής σε πρόταση. Γενικά , κατά τη σύμπτυξη μίας δευτερεύουσας πρότασης σε μετοχή , ανεξαρτήτως είδους, παρατηρούνται οι εξής μεταβολές : 1. Φεύγει ο σύνδεσμος εισαγωγής της δευτερεύουσας πρότασης. 2. Το ρήμα της δευτερεύουσας πρότασης μετατρέπεται σε μετοχή στον ίδιο χρόνο του ρήματος. 3. Αν η δευτερεύουσα πρόταση εκφέρεται με δυνητική έγκλιση, τότε η μετοχή θα είναι και αυτή δυνητική. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ A.     Το υποκείμενο του ρήματος γίνεται υποκείμενο της μετοχής. Διακρίνονται δύο περιπτώσεις : ·          Η μετοχή και το υποκείμενό της τίθενται σε ονομαστική , όταν το υποκείμενο του ρήματος εξάρτησης και το υποκείμενο της δευτερεύουσας πρότασης είναι το ίδιο. π.χ. Ἡμεῖς ὁρῶμεν ὅτι ἐσμὲν δυνατοὶ = Ἡμεῖς ὁρῶμεν ὄντες δυνατοί. ·          Η μετοχή και το υποκείμενό της τίθενται σε πλάγια πτώση ( ΓΕΝ-ΔΟΤ-Α...

Συνηρημένα ρήματα (κλίση, θεωρία, ασκήσεις)

ΣΥΝΗΡΗΜΕΝΑ ΡΗΜΑΤΑ ΣΕ -αω Στα συνηρημένα ρήματα της αʹ τάξης  (-άω)  στον ενεστώτα και τον παρατατικό γίνονται οι ακόλουθες συναιρέσεις:  ᾰ + ε, η → ᾱ ᾰ + ει, ῃ → ᾳ ᾰ + ο, ω, ου → ω ᾰ + οι → ῳ τιμάω , -ῶ Ενεργητική Φωνή τιμάω , -ῶ Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή Ενεστώτας τιμῶ τιμᾷς τιμᾷ τιμῶμεν τιμᾶτε τιμῶσιν τιμῶ τιμᾷς τιμᾷ τιμῶμεν τιμᾶτε τιμῶσιν τιμῷμι/-ῴην τιμῷς/-ῴης τιμῷ/-ῴη τιμῷμεν τιμῷτε τιμῷεν τίμα τιμάτω τιμᾶτε τιμώντων/τιμάτωσαν τιμᾶν τιμῶν τιμῶσα τιμῶν Παρατατικός ἐτίμων ἐτίμας ἐτίμα ἐτιμῶμεν ἐτιμᾶτε ἐτίμων Μέλλοντας τιμήσω   Αόριστος ἐτίμησα  Παρακείμενος τετίμηκα  Υπερσυντέλικος ἐτετιμήκειν   Μέση Φωνή τιμάομαι,-ῶμαι Οριστι...