1.
Να
χαρακτηρίσετε συντακτικά τους υπογραμμισμένους τύπους:
Ὃ πάντες ἐθρύλουν τέως γέγονεν αὐτόματον.
῾Ο ἔμφρων νομοθέτης ἄν μᾶλλον παρακελεύοιτο τοῖς
πρεσβυτέροις αἰσχύνεσθαι τοὺς νέους.
Παρακαλέσαντες ἀλλήλους ἀποδῶμεν τὰ
τροφεῖα τῇ πατρίδι.
῾Ηδύ ἐστι τὸ ἔχειν χρήματα.
Τοῖς ἰδιώταις ἔξεστι τὰς δαπάνας συντέμνειν.
2.
Να
χαρακτηρίσετε το είδος του κατηγορουμένου στα επόμενα παραδείγματα.
Οἱ Λακεδαιμόνιοι τὸν Ἀγησίλαον εἵλοντο βασιλέα.
Τὰς ναῦς ἑκούσας παρέλαβε.
Καὶ ὁ μὲν Περικλῆς, ὃς τότε διετέλει εἷς τῶν ἀρχόντων,
ἦν πεντήκοντα ἐτῶν.
Ἐθελοντὴς ὑπομένει
τοὺς πόνους.
3.
Να επισημάνετε τις
δευτερεύουσες προτάσεις και να τις χαρακτηρίσετε
συντακτικά (είδος, εισαγωγή, εκφορά, συντακτικός ρόλος):
Θαυμάζω δ’ ἔγωγε, εἰ μηδεὶς ὑμῶν μήτ’ ἐνθυμεῖται μήτ’ ὀργίζεται.
Οἱ δὲ διήλλαξαν ἐφ’ ᾧτε (μὲν) ἔχειν εἰρήνην ὡς πρὸς ἀλλήλους.
Ἐξ ὧν ἐνθυμεῖσθαι χρή, πῶς ἕκαστος ὑμῶν διέκειτο καὶ
τίνα γνώμην εἶχεν.
Ὁπότε ὁ πόνος ἐς τὴν καρδίαν στηρίξειεν, ἀνέστρεφεν αὐτήν.
4.
Να επισημάνετε
την υπόθεση και την απόδοση των υποθετικών λόγων που ακολουθούν και να τους χαρακτηρίσετε
ως προς το είδος:
Ἂν μὴ πιστεύητε, πέμψατε πρέσβεις Ἀθήναζε.
Εἰ Ἀγησίλαος τοὺς νέους σπουδαίους γυμναζόμενους ἴδοι,
ἐπῄνεσεν ἄν.
5.
Να μετατρέψετε
τον υποθετικό λόγο που ακολουθεί ώστε να δηλώνει α) το προσδοκώμενο και β)την
απλή σκέψη του λέγοντος:
Ἡ μὲν φύσις, ἂν ᾖ πονηρὰ, πολλάκις φαῦλα βούλεται.
Σχόλια