Για κάποιους, δημιουργήθηκε για να προστατέψει τους αδύναμους και να επιβάλλει την κοινωνική ειρήνη, για κάποιους άλλους έγινε για να επιβάλλει με τη βία, τη βούληση κάποιων πάνω σε κάποιους άλλους. Ο λόγος για το κράτος. Δεν είναι τυχαίο, ότι οι πρώτοι που προβληματίστηκαν πάνω στη χρησιμότητά του και στο ρόλο του, ήταν οι Έλληνες. Ο μύθος του Προμηθέα, του πρώτου ανθρώπου, που αμφισβήτησε το μονοπώλιο της αναρχίας και της βίας, που διεκδικούσε ο Δίας μόνο για τον εαυτό του, χαρακτηρίζει τη σχέση των Ελλήνων με το κράτος. Είναι χαρακτηριστική η σκηνή στον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου, όπου το Κράτος και η Βία, οι «υπηρέτες-μηχανισμοί εξουσίας» του Δία, διατάζουν ακόμη και το θεό και γιο του, τον Ήφαιστο, να αλυσοδέσει τον Προμηθέα. Με λίγα λόγια, οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν ότι το Κράτος και η Βία είναι δυο αναγκαία, αλλά χρήσιμα κακά για την επιβολή του δικαίου και της κοινωνικής ειρήνης, με την προϋπόθεση ότι το μονοπώλιο πάνω σ’ αυτά θα πρέπει να το έχει ένας γιατί διαφορ...
Χρήσιμο Εκπαιδευτικό Υλικό για τα φιλολογικά μαθήματα του Λυκείου. Απευθύνεται σε Συναδέλφους Φιλολόγους αλλά και σε Μαθητές.