Από το σχολικό εγχειρίδιο των Αρχαίων της Β΄ Γυμνασίου Ειδικότερα στην παραγωγή παρατηρούμε τα ακόλουθα: 1) Το θέμα της πρωτότυπης λέξης από το οποίο σχηματίζεται η παράγωγη σπάνια μένει ακέραιο και αμετάβλητο· συνήθως παρουσιάζονται σ' αυτό διάφορες παθήσεις και μεταβολές. Π.χ. δοῦλος (θ. δουλο -): δουλό-ω -ῶ το θέμα μένει αμετάβλητο δοῦλος (θ. δουλο -): δουλ-εύω αποβολή του τελικού φθόγγου του θέματος δουλόω -ῶ (θ. δουλο -): δούλω-σις έκταση του χαρακτ. ο σε ω (βλ. § 62, 7, β) πέμπω (θ. πεμπ -): πομπ-ὸς τροπή του φων. ε σε ο (βλ. § 62, 6) ῥήγνυμι (θ. ῥηγ -): ῥωγ-μὴ τροπή του φων. η σε ω (βλ. § 62, 6) ἔχω (θ. σεχ -): σχ-έ-σις συγκοπή του φων. ε (βλ. § 62, 1). 2) Στο θέμα της πρωτότυπης λέξης (είτε αμετάβλητο είτε τροπ...
Χρήσιμο Εκπαιδευτικό Υλικό για τα φιλολογικά μαθήματα του Λυκείου. Απευθύνεται σε Συναδέλφους Φιλολόγους αλλά και σε Μαθητές.