Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Φεβρουαρίου 17, 2014

Φάσεις επεξεργασίας θεμάτων έκθεσης και χρήσιμες έννοιες

Α΄ ΦΑΣΗ : Κατανόηση του θέματος ( είδος κειμένου , ζητούμενα ) Β΄ ΦΑΣΗ : Σχεδιάγραμμα Γ΄ ΦΑΣΗ : Συλλογή υλικού Δ΄ ΦΑΣΗ : Σύνθεση υλικού Ε΄ ΦΑΣΗ : Έλεγχος του γραπτού Η δομή του κειμένου πρέπει να έχει την ακόλουθη δομή : ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΕΠΙΛΟΓΟΣ Προκειμένου να καταστεί πιο εύκολη η συλλογή του υλικού , καλό είναι να το αναζητούμε στους ακόλουθους τομείς : ü   Οικονομικός τομέας : ( αφορά επάγγελμα , βιομηχανία , εμπόριο , ναυτιλία κ.τ.λ. ) ü   Πνευματικός τομέας : ( αφορά πνευματικές λειτουργίες , παιδεία , έρευνα , επιστήμες , τέχνες ) ü   Ψυχικός τομέας : ( αφορά την ψυχική ισορροπία του ατόμου ) ü   Ηθικός τομέας : ( αφορά την ηθική συγκρότηση του ατόμού ) ü   Κοινωνικός τομέας : ( αφορά τη συνύπαρξη , τη συνεργασία , την προαγωγή των θεσμών ) ΕΝΝΟΙΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ Οικονομικός τομέας : Θετικές έννοιες : επαγγελματικός προσανατολισμός , ορθή...

Ονοματικό-Ρηματικό σύνολο

Οι λέξεις οι οποίες αποτελούν ομάδες μέσα σε μία πρόταση ονομάζονται σύνολα λέξεων ή λεκτικά σύνολα. Όταν ένα σύνολο αντιστοιχεί συντακτικά με ένα όνομα , το ονομάζουμε ονοματικό σύνολο (Ο.Σ.) . Όταν αντιστοιχεί συντακτικά με ένα ρήμα , το ονομάζουμε ρηματικό σύνολο (Ρ.Σ.)  . π.χ. : Ο Νίκος             είναι εξαιρετικός άνθρωπος και πολύπλευρη προσωπικότητα .                ↓                                                                         ↓   Ο.Σ.          ...

Ενεργητική - Παθητική σύνταξη

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ Τονίζεται  το πρόσωπο ή το πράγμα που ενεργεί. Το γραμματικό υποκείμενο (δηλαδή το υποκείμενο της πρότασης )  ταυτίζεται με το πραγματικό υποκείμενο ( δηλαδή αυτό που ενεργεί. Τονίζεται το αποτέλεσμα της ενέργειας του υποκειμένου , δηλαδή η πράξη αυτή καθεαυτή. Το πραγματικό υποκείμενο γίνεται ποιητικό αίτιο και το αντικείμενο της πράξης παίρνει τη θέση του γραμματικού υποκειμένου.   ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ                  Υ                  Ρ                      Α ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ : Ο δάσκαλος διαπαιδαγωγεί τους μαθητές.            ...

Το ρήμα ἐπίσταμαι

ἐ πίσταμαι (= γνωρίζω ) Το ρήμα  ἐ πίσταμαι  κλίνεται στον ενεστώτα και στον παρατατικό σύμφωνα με το ρήμα  ἵ στημι - ἵ σταμαι . Οι υπόλοιποι χρόνοι σχηματίζονται ομαλά (μέλλ. ἐ πιστήσομαι , αόρ . ἠ πιστήθην ). Ο παρακείμενος και ο υπερσυντέλικος αναπληρώνονται από το ρήμα γιγνώσκω ( ἔ γνωκα , ἐ γνώκειν). Προσοχή: Το ρήμα  ἐ πίσταμαι δεν  είναι σύνθετο από το ρ. ἵ σταμαι Άλλωστε από τη σύνθεση ἐ π ὶ + ἵ σταμαι προκύπτει το ρήμα ἐ φίσταμαι = ε πιστατώ . Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Ενεστ. ἐ πίσταμαι ἐ πίστασαι ἐ πίσταται ἐ πιστάμεθα ἐ πίστασθε ἐ πίστανται ἐ πίστωμαι ἐ πίστ ῃ ἐ πίστηται ἐ πιστώμεθα ἐ πίστησθε ἐ πίστωνται ἐ πισταίμην ἐ πίσταιο ἐ πίσταιτο ἐ πισταίμεθα ἐ πίσταισθε ἐ πίσταιντο - ἐ πίστω / ἐ πίστασο ἐ πιστάσθω - ἐ πίστασθε ἐ πιστάσθων Παρατ. ἠ πιστάμην ἠ ...

ΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΑΟΡΙΣΤΩΝ Β΄ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ἔστην: ἔβην, ἔγνων, ἔδραν, ἔφυν, ἐρρύην

Ορισμένα ρήματα της α΄ συζυγίας (ρήματα σε -ω) σχηματίζουν τον αόριστο β΄ κατά τα ρήματα σε  -μι  και κλίνονται όπως ο αόριστος  ἔστην . Τα ρήματα αυτά είναι τα εξής: Ενεστώτας Αόριστος β΄ ἁλίσκομαι βαίνω γηράσκω γιγνώσκω (ἀπο)διδράσκω δύομαι ζήω,-ῶ ῥέω φθάνω φύομαι ἑάλων / ἥλων ἔβην ἐγήραν ἔγνων (ἀπ)έδραν ἔδυν ἐβίων ἐρρύην ἔφθην ἔφυν Παραδείγματα:  βαίνω   Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή ἔβην ἔβης ἔβη ἔβημεν ἔβητε ἔβησαν βῶ βῇς βῇ βῶμεν βῆτε βῶσι(ν) βαίην βαίης βαίη βαίημεν / βαῖμεν βαίητε / βαῖτε βαίησαν / βαῖεν βῆθι βήτω - βῆτε βάντων / βήτωσαν βῆναι βὰς βᾶσα βὰν γιγνώσκω   Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή ἔγνων ἔγνως ἔγνω...