Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Οκτωβρίου 13, 2013

Προτεινόμενο κριτήριο αξιολόγησης στο αδίδακτο κείμενο Γ' Λυκείου

Π ά λιν δ ὲ ἐ ρωτ ώ μ ενος ὁ Σωκράτης ἡ ἀνδρεία πότερον εἴη διδακτὸν ἢ φυσικόν , « οἶ μ αι μ έν », ἔφη , « ὥσπερ σῶ μ α σώ μ ατος ἰσχυρότερον πρὸς τοὺς πόνους φύεται , οὕτω καὶ ψυχὴν ψυχῆς ἐρρω μ ενεστέραν πρὸς τὰ δεινὰ φύσει γίγνεσθαι· ὁρῶ γὰρ ἐν τοῖς αὐτοῖς νό μ οις τε καὶ ἔθεσι τρεφο μ ένους πολὺ διαφέροντας ἀλλήλων τόλ μ ῃ· νο μ ίζω μ έντοι πᾶσαν φύσιν μ αθήσει καὶ μ ελέτῃ πρὸς ἀνδρείαν αὔξεσθαι· δῆλον μ ὲν γὰρ ὅτι Σκύθαι καὶ Θρᾷκες οὐκ ἂν τολ μ ήσειαν ἀσπίδας καὶ δόρατα λαβόντες Λακεδαι μ ονίοις δια μ άχεσθαι· φανερὸν δ ' ὅτι Λακεδαι μ όνιοι οὔτ ' ἂν Θρᾳξὶ πέλταις καὶ ἀκοντίοις οὔτε Σκύθαις τόξοις ἐθέλοιεν ἂν διαγωνίζεσθαι . Ὁρῶ δ ' ἔγωγε καὶ ἐπὶ τῶν ἄλλων πάντων ὁ μ οίως καὶ φύσει διαφέροντας ἀλλήλων τοὺς ἀνθρώπους καὶ ἐπι μ ελείᾳ πολὺ ἐπιδιδόντας . Ξενοφῶντος , Ἀπο μ νη μ ονεύ μ ατα , 3, 9, 1-2 Λεξιλόγιο φύομαι : γίνομαι, γεννιέμαι ὁ ἐρρωμένος : ο ισχυρός, ο δυνατός τὸ ἔθος : η συνήθεια ἡ πέλτη : είδος όπλου ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1.       Να μ...

Προτεινόμενο κριτήριο αξιολόγησης στο αδίδακτο κείμενο Γ' Λυκείου

ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ εἰπὼν δὲ ταῦτα μάλα ὁμολογουμένως δὴ τοῖς εἰρημένοις ἀπῄει καὶ ὄμμασι καὶ σχήματι καὶ βαδίσματι φαιδρός. ὡς δὲ ᾔσθετο ἄρα τοὺς παρεπομένους δακρύοντας, Τί τοῦτο; εἰπεῖν αὐτόν, ἦ ἄρτι δακρύετε; οὐ γὰρ πάλαι ἴστε ὅτι ἐξ ὅτουπερ ἐγενόμην κατεψηφισμένος ἦν μου ὑπὸ τῆς φύσεως ὁ θάνατος; ἀλλὰ μέντοι εἰ μὲν ἀγαθῶν ἐπιρρεόντων προαπόλλυμαι, δῆλον ὅτι ἐμοὶ καὶ τοῖς ἐμοῖς εὔνοις λυπητέον· εἰ δὲ χαλεπῶν προσδοκωμένων καταλύω τὸν βίον, ἐγὼ μὲν οἶμαι ὡς εὐπραγοῦντος ἐμοῦ πᾶσιν ὑμῖν εὐθυμητέον εἶναι. παρὼν δέ τις Ἀπολλόδωρος, ἐπιθυμητὴς μὲν ὢν ἰσχυρῶς αὐτοῦ, ἄλλως δ’ εὐήθης, εἶπεν ἄρα· Ἀλλὰ τοῦτο ἔγωγε, ὦ Σώκρατες, χαλεπώτατα φέρω ὅτι ὁρῶ σε ἀδίκως ἀποθνῄσκοντα. Ξενοφῶντος Ἀπολογία Σωκράτους , 28-29 ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ἦ: αλήθεια προαπόλλυμαι: χάνομαι πρόωρα ἐπιρρέω: κατακλύζω ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1.       Να μεταφράσετε το παραπάνω κείμενο στα νέα ελληνικά. ΜΟΝΑΔΕΣ 20 2.       Να γράψετε τους τύπους που ζητούνται: ·  ...