Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Σεπτεμβρίου 27, 2011

O ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ

1.      Οι  προτάσεις κρίσεως   (που εκφέρονται με οριστική) στον πλάγιο λόγο τρέπονται σε ειδικό απαρέμφατο (+ αιτιατική). Ε . Λ .  Innumerabiles sunt mundi . Π . Λ . Democritus dicebat innumerabiles esse mundos. 2.      Οι προτάσεις επιθυμίας (που εκφέρονται με υποτακτική ή προστακτική  στον πλάγιο λόγο τρέπονται σε  τελικό απαρέμφατο ή  σε  βουλητική πρόταση . Ε . Λ . Cave Acherusiam aquam . Π . Λ .Data erat cavere Acherusiam aquam . Π . Λ . Data erat ut caveret Acherusiam aquam . 3.      Οι ευθείες ερωτήσεις τρέπονται σε   πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις . (Από αρκτικό χρόνο : Υποτακτική ενεστώτα / μέλλοντα / παρακειμένου – Από ιστορικό χρόνο : Υποτακτική παρατατικού , υπερσυντελίκου , - urus essem ) Ε . Λ . Quid faciam ? Π . Λ . Nescit quid faciat . ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΛΕΞΕΩΝ Ευθύς λόγος  ...

Η Γραμματική των Αρχαίων Ελληνικών σε Ασκήσεις, εκδόσεις Έναστρον

Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική

Της Ειρήνης Νίκαρη, φιλολόγου Αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη για μας τους Νεοέλληνες ο θησαυρός της γλώσσας μας. Η ομορφιά και η δύναμή της αναγνωρίζονται σήμερα παγκοσμίως, γι’ αυτό το λόγο και διδάσκονται στα σχολεία του εξωτερικού τόσο τα Αρχαία όσο και τα Νέα Ελληνικά. Γλωσσολόγοι και άλλοι επιστήμονες, αλλά και όσοι ασχολούνται με τα θέματα της γλώσσας και τις παραδόσεις ενός λαού υποστηρίζουν ότι η γλώσσα είναι παράγων και φορέας πολιτισμού. Με την γλώσσα εκφράζονται τα νοήματα και ο σκέψεις των ανθρώπων, περιγράφονται και αναλύονται έννοιες και καταστάσεις, με την γλώσσα επικοινωνούν οι άνθρωποι μεταξύ τους, με την γλώσσα μεταφέρεται ένας ολόκληρος πολιτισμός στις επόμενες γενιές. Γι’ αυτό και δίδουμε μεγάλη σημασία στην γλώσσα, ως παράγοντα και φορέα πολιτισμού. Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Τόλμη» ανέφερε ότι «το μέλλον της γλώσσας ενός λαού είναι ίδιο με το μέλλον του ίδιου του λαού». Η γλώσσα ακόμη και στι...

Διόδια...ο εφιάλτης του Έλληνα οδηγού

Ξυπνάς μια όμορφη μέρα και αφού βλέπεις τον ωραίο καιρό αισθάνεσαι ξαφνικά την ανάγκη να μπεις στο ΙΧ και να ταξιδέψεις από την Αθήνα που βρίσκεσαι στη Χαλκιδική,για παράδειγμα. Υπολογίζεις φυσικά και τα έξοδα...βενζίνη, ταβέρνα κ.λπ γιατί, όπως είναι γνωστό, τίποτα σήμερα δεν προσφέρεται δωρεάν। Αυτό όμως που πρέπει να υπολογίσεις είναι πως θα χρειαστεί να πληρώσεις και το δρόμο που θα χρησιμοποιήσεις। Καμιά αντίρρηση!!!! Τι γίνεται όμως όταν χρειαστεί να πληρώσεις πάνω από 12 διόδια που το κόστος τους αγγίζει τα 30 ευρώ αν όχι παραπάνω;;;; Λες: "Δεν πειράζει αφού το κράτος χρειάζεται τα χρήματα αυτά για να φτιάξει νέα έργα υποδομής"... Αυτό ίσως ίσχυε κάποτε। Όχι όμως σήμερα, το 2011, όπου στην Ελλάδα φορολογούνται μέχρι και όσοι έχουν 5000 ευρώ ετήσιο εισόδημα!!!! Όμως όσο παράλογο κι αν ακούγεται αυτό δεν είναι το χειρότερο। Το χειρότερο είναι πως τα χρήματα αυτά δεν τα εισπράττει το κράτος αλλά οι δανειστές του και οι διάφορες ξένες πάντα εταιρείες που έχουν κατασκευ...

Από Homosapiens σε «Homotech»

Της Ειρήνης Νίκαρη, φιλολόγου Έχουμε αναρωτηθεί ποτέ πώς είναι η ζωή που ζούμε; Πόσος χρόνος μας απομένει για να ασχολούμαστε με πράγματα ή με ανθρώπους που είναι ουσιαστικοί για τη ζωή μας; Πού είναι η τέχνη που χάνεται με την τεχνολογία; Αν κοιτάξουμε γύρω μας θα δούμε τις ανύπαρκτες σχέσεις που υπάρχουν και οι οποίες αντικαθιστώνται   από την στενή σχέση που έχουμε πλέον με την   τεχνολογία και τα καινούργια gadgets .   Οι λέξεις «επιτυχία», «τεχνολογία», «μόδα» ή   διαφορετικά – για να είμαι και στο πνεύμα της εποχής- «tweet», «i-Phone», «facebook», «tech» και αναρίθμητες άλλες έχουν γίνει   λατρεία. Ίσως αν κατανοήσουμε την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε, να μπορέσουμε να αναζητήσουμε τρόπους να ξεφύγουμε από την ασυνείδητη αυτή «ομηρία». Εξάλλου όπως είχε πει και ο Σωκράτης «η γνώση της άγνοιας είναι η αρχή της γνώσης». Έτσι λοιπόν ας συνειδητοποιήσουμε την έκταση που έχει καταλάβει η τεχνολογία στη ζωή μας κ...