Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαβάστε το!


Η μιζέρια των πανεπιστημίων μας
Του Aλεξη Παπαχελα

Πολλοί και σοβαροί άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τις παθογένειες του ελληνικού πανεπιστημίου καταλήγουν στο συμπέρασμα πως καμία ουσιαστική γενική μεταρρύθμιση δεν είναι εφικτή. Ισως να μην έχουν άδικο. Η συγκυρία είναι πολύ δύσκολη και μια σπίθα μπορεί να βάλει φωτιά σε ένα εκρηκτικό κίνημα διαμαρτυρίας των νέων. Το κυριότερο, όμως, είναι πως για να μεταρρυθμισθεί κάτι πρέπει να το θέλουν βασικοί παράγοντες. Στην περίπτωσή μας, οι φοιτητικές παρατάξεις υπερασπίζονται απίθανα πράγματα και κυρίως τη «λούφα», γιατί αλλιώς δεν εξηγείται πώς μπορεί κάποιος να πάει στο επόμενο έτος ενώ δεν δέχεται να εξεταστεί στα προαπαιτούμενα μαθήματα, κάτι το οποίο αποτελεί προϋπόθεση σε κάθε σοβαρό πανεπιστήμιο!
Το επιχείρημα όσων θεωρούν τη μεταρρύθμιση χαμένη υπόθεση είναι πως ο εσμός των συμφερόντων που θέλουν τη διατήρηση του στάτους κβο είναι απίστευτα ισχυρός. Πιστεύουν δε, και δεν έχουν άδικο, πως ίσως αξίζει η πολιτεία, η κοινωνία, όλοι μας να βοηθήσουμε τα πανεπιστήμια και τις σχολές που κάνουν πραγματική προσπάθεια να ξεφύγουν από τον μέσο όρο της μετριότητας, της συνδικαλιστικής διαπλοκής και της μιζέριας. Υπάρχουν τέτοια φωτεινά παραδείγματα και οφείλουμε να τα αναδείξουμε, να τα υπερασπισθούμε και να τα ενισχύσουμε όπως μπορούμε.
Παρ’ όλα αυτά, κάτι σε αυτή την ιστορία προσωπικά με εξοργίζει. Αν δεν υπάρξει αυτός ο διαφορισμός των φωτεινών παραδειγμάτων, θα καταλήξουμε εντέλει σε μια κοινωνία δύο ταχυτήτων. Τα παιδιά των εύπορων, ισχυρών, ακόμη και των «προοδευτικών» ταγών του συστήματος θα έχουν την ευκαιρία να πάνε στην Αγγλία, στην Αμερική, στη Γαλλία και να σπουδάσουν σε ένα πραγματικά ακαδημαϊκό περιβάλλον. Τα παιδιά που δεν έχουν τέτοιες οικονομικές δυνατότητες θα είναι καταδικασμένα, στην πλειοψηφία τους, να εισαχθούν σε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο που όχι απλώς δεν εμπνέει, αλλά αποθαρρύνει όποιον έχει μεράκι για γνώση. Βεβαίως θα έχουμε πάντοτε ένα ποσοστό 5-10% μιας αφρόκρεμας που θα βρει, ακόμη και μέσα στο ελληνικό ΑΕΙ, νησίδες αριστείας και θα τις εκμεταλλευθεί για να μάθει γράμματα. Είναι όμως πολύ άδικο, εξοργιστικό, για μια κοινωνία να καταδικάζει μια μεγάλη πλειοψηφία στη μετριότητα και τη μιζέρια γιατί δεν τολμά να τα βάλει με ένα άρρωστο κατεστημένο συμφερόντων και ιδεοληψιών. Το χειρότερο, όμως, είναι πως διατηρώντας τα πανεπιστήμιά μας στη σημερινή τους κατάσταση διασφαλίζουμε απλώς σε αυτό το άρρωστο κατεστημένο ψευτοακαδημαϊκών συνδικαλιστών και φοιτητοπατέρων την εξεύρεση πελατείας για πολλά χρόνια ακόμη. Η μιζέρια αναπαράγει τη μιζέρια και ισχυροποιεί τους επαγγελματίες της διαμαρτυρίας και τους οπαδούς της ακινησίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΑΟΡΙΣΤΩΝ Β΄ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ἔστην: ἔβην, ἔγνων, ἔδραν, ἔφυν, ἐρρύην

Ορισμένα ρήματα της α΄ συζυγίας (ρήματα σε -ω) σχηματίζουν τον αόριστο β΄ κατά τα ρήματα σε  -μι  και κλίνονται όπως ο αόριστος  ἔστην . Τα ρήματα αυτά είναι τα εξής: Ενεστώτας Αόριστος β΄ ἁλίσκομαι βαίνω γηράσκω γιγνώσκω (ἀπο)διδράσκω δύομαι ζήω,-ῶ ῥέω φθάνω φύομαι ἑάλων / ἥλων ἔβην ἐγήραν ἔγνων (ἀπ)έδραν ἔδυν ἐβίων ἐρρύην ἔφθην ἔφυν Παραδείγματα:  βαίνω   Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή ἔβην ἔβης ἔβη ἔβημεν ἔβητε ἔβησαν βῶ βῇς βῇ βῶμεν βῆτε βῶσι(ν) βαίην βαίης βαίη βαίημεν / βαῖμεν βαίητε / βαῖτε βαίησαν / βαῖεν βῆθι βήτω - βῆτε βάντων / βήτωσαν βῆναι βὰς βᾶσα βὰν γιγνώσκω   Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή ἔγνων ἔγνως ἔγνω...

Σύμπτυξη δευτερεύουσας πρότασης σε μετοχή

Ουσιαστικά πρόκειται για την αντίστροφη πορεία της ανάλυσης της μετοχής σε πρόταση. Γενικά , κατά τη σύμπτυξη μίας δευτερεύουσας πρότασης σε μετοχή , ανεξαρτήτως είδους, παρατηρούνται οι εξής μεταβολές : 1. Φεύγει ο σύνδεσμος εισαγωγής της δευτερεύουσας πρότασης. 2. Το ρήμα της δευτερεύουσας πρότασης μετατρέπεται σε μετοχή στον ίδιο χρόνο του ρήματος. 3. Αν η δευτερεύουσα πρόταση εκφέρεται με δυνητική έγκλιση, τότε η μετοχή θα είναι και αυτή δυνητική. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ A.     Το υποκείμενο του ρήματος γίνεται υποκείμενο της μετοχής. Διακρίνονται δύο περιπτώσεις : ·          Η μετοχή και το υποκείμενό της τίθενται σε ονομαστική , όταν το υποκείμενο του ρήματος εξάρτησης και το υποκείμενο της δευτερεύουσας πρότασης είναι το ίδιο. π.χ. Ἡμεῖς ὁρῶμεν ὅτι ἐσμὲν δυνατοὶ = Ἡμεῖς ὁρῶμεν ὄντες δυνατοί. ·          Η μετοχή και το υποκείμενό της τίθενται σε πλάγια πτώση ( ΓΕΝ-ΔΟΤ-Α...

Συνηρημένα ρήματα (κλίση, θεωρία, ασκήσεις)

ΣΥΝΗΡΗΜΕΝΑ ΡΗΜΑΤΑ ΣΕ -αω Στα συνηρημένα ρήματα της αʹ τάξης  (-άω)  στον ενεστώτα και τον παρατατικό γίνονται οι ακόλουθες συναιρέσεις:  ᾰ + ε, η → ᾱ ᾰ + ει, ῃ → ᾳ ᾰ + ο, ω, ου → ω ᾰ + οι → ῳ τιμάω , -ῶ Ενεργητική Φωνή τιμάω , -ῶ Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή Ενεστώτας τιμῶ τιμᾷς τιμᾷ τιμῶμεν τιμᾶτε τιμῶσιν τιμῶ τιμᾷς τιμᾷ τιμῶμεν τιμᾶτε τιμῶσιν τιμῷμι/-ῴην τιμῷς/-ῴης τιμῷ/-ῴη τιμῷμεν τιμῷτε τιμῷεν τίμα τιμάτω τιμᾶτε τιμώντων/τιμάτωσαν τιμᾶν τιμῶν τιμῶσα τιμῶν Παρατατικός ἐτίμων ἐτίμας ἐτίμα ἐτιμῶμεν ἐτιμᾶτε ἐτίμων Μέλλοντας τιμήσω   Αόριστος ἐτίμησα  Παρακείμενος τετίμηκα  Υπερσυντέλικος ἐτετιμήκειν   Μέση Φωνή τιμάομαι,-ῶμαι Οριστι...